ایمنی مخازن ذخیره از آتش سوزی

مخازن ذخیره سازی نفت یکی از مهمترین تأسیسات صنعتی است که همواره در معرض ریسک انتشار مواد سمی، آتش سوزی و انفجار می باشد که در این میان آتش سوزی رایج ترین و انفجار به جهت میزان مرگ و میری که به دنبال دارد، مهمترین ریسک برای مخازن است.

ایمنی مخازن ذخیره از آتش سوزی

حوادث آتش سوزی حاکی از لزوم توجه بیشتر به اجرای اصول ایمنی در استفاده درست از تجهیزات ایمنی مخازن در طراحی های اولیه است. در روزهاي اوليه صنعت نفت، حريق مخزن بسيار متداول بوده است. در گذر زمان با توسعه و پيشرفت هايی درطراحی، ساخت بهتر، حفاظت در برابر حريق و بهبودهايی در استانداردها و کدهاي مختلف بواسطه انجمن هاي ملی و بين المللی همچون انجمن نفت آمريکا (API)  و انجمن ملی حفاظت در برابر حريق (NFPA)، تعداد حوادث حريق کاهش يافته است. اما اين حريق ها همچنان اتفاق می افتند.

جالب است بدانيد که گرچه فراوانی حريق مخازن کاهش يافته است، اندازه مخازن افزايش يافته است، که اين خطر شديدتري را در وقوع يک حريق باعث می گردد.

درنتيجه اين افزايش در سايز، حريق هاي مخازن ذخيره بزرگ روزمينی می تواند فوق العاده به لحاظ ضرر مالی، اختلال در کسب و کار، صدمه به محيط زيست و اعتبار عمومی پرهزينه باشد. علاوه براين کنترل و اطفاء کامل حريق هاي سطح کامل مخازن به متخصصی متعهد و تجهيزاتی ایمنی مناسب نياز دارد، که مجموعه ایراپ دارای متخصصان حرفه ای برای خدمات مهندسی و تجهیزات و محصولات ایمنی با کیفیت بالا برای پیشگیری و رفع نواقص این حوزه برخورداراست.

فیلم آتش سوزی پتروشیمی بوعلی ماهشهر را مشاهده کنید که به مدت سه شبانه روز طول کشید.

در ادامه فیلمی را تماشا کنید که با ارائه تدابیر ایمنی مناسب به سرعت آتش سوزی را خاموش می کند و از خسارات جدی ناشی از استمرار آتش سوزی بر مخزن جلوگیری میکند و دیگر نیازمند صرف سه شبانه روز برای خاموش کردن آتش نیست!!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

فهرست