خودکفایی در بازار فناوری نفت، گاز و پتروشیمی

دکتر مهدی شفیعی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آتیه پردازان ظهور شریف، تولیدکننده تجهیزات با فناوری بالا در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، ارتباط میان تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران را راهی برای خودکفایی ایران در این عرصه دانست. اقدامی که با برگزاری رویدادهایی چون بازار فناوری نفت گاز و پتروشیمی با حمایت معاونت علمی در حال انجام است.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر مهدی شفیعی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آتیه پردازان شریف، با اشاره به اینکه با مدیریت مناسب می‌توان در این حوزه به خودکفایی رسید، گفت: شرکت‌ آتیه پردازان ظهور شریف، تنها تولیدکننده راپچریسک در ایران (با برند IRRUP) است و با توجه به حساسیت این قطعه در صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی، فناوری به کار برده شده در تولید این قطعه کاملاً منطبق با استانداردهای جهانی و دانش روز است. وی با تاکید بر این‌که این محصول قابل رقابت با محصولات مشابه کشورهای اروپایی و آمریکایی است، بیان کرد: در حال حاضر شرکت ما با ارائه تجهیزات ایمنی راپچردیسک به صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی، جایگزین مناسبی برای محصولات مشابه خارجی است.

به گفته شفیعی محصولات ساخت ایران همواره نیاز به معرفی و شناخته شدن دارند که برگزاری رویدادهایی چون «بازار فناوری نفت گاز و پتروشیمی» از جمله فرصت‌ها برای آشنایی سرمایه‌گذاران و مشتریان بالقوه با شرکت‌های تولیدی و معرفی توانمندی شرکت‌های ایرانی در زمینه ساخت و انتقال فناوری است. وی برگزاری چنین رویدادهایی را علاوه بر کمک به معرفی شرکت‌ها و فناوری‌های تازه به صنایع و واحدها صنعتی، تبادل و هم‌افزایی در خلق فرصت‌های نو برای تولیدکنندگان و صنعتگران داخلی دانست. به‌طوری‌که از این راه زمینه‌های تازه‌ای برای فعالیت شرکت‌های فناوری و نوآوری ایجاد می‌شود و تصویری واضح‌تر از فرصت‌های منطقه پیش روی شرکت‌های حاضر در رویداد قرار می‌گیرد.

خودکفایی در بازار فناوری نفت، گاز و پتروشیمی

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آتیه پردازان شریف از مزایای برگزاری چنین رویدادی به ایجاد سرمایه‌گذاری مشترک، قراردادهای تحقیق و توسعه، معاملات مشترک، همکاری‌ای فنی، انتقال دانش، اتحاد راهبردی و مسائلی از این دست اشاره کرد و گفت: برگزاری رویدادی مانند بازار نفت گاز و پتروشیمی به شیوه اصولی و فنی منجر به ایجاد تعامل سازنده میان سرمایه‌گذاران داخلی و مشتریان می‌شود و در نهایت موجب ایجاد اعتماد نسبت به محصولات ساخت داخل و ایجاد توان رقابتی برای محصولات داخلی خواهد شد.

شرکت آتیه پردازان شریف در دوره گذشته رویداد بازار فناوری نفت گاز و پتروشیمی نیز حضور داشته است. مدیرعامل این شرکت دستاوردهای حاصل از این رویداد را شامل ارتباط مستقیم با مشتریان و شناخت نیازهای آنها، شناخت رقبا و آشنایی با خدمات، محصولات و برنامه‌های آنها، شناخت شرایط کلی بازار و امکان برنامه‌ریزی بر اساس آن، به روز رسانی دانش فنی و آشنایی با دستاوردهای نوین صنعت عنوان کرد. وی همچنین حضور در این رویداد را فرصتی برای استعدادیابی و جذب دانش‌آموختگان و متخصصان جدید و انجام مذاکرات تجاری و امضا قرارداد دانست و افزود: خوشبختانه با فرصت ارتباط مستقیمی که برای ما فراهم شد موفق به عقد قرارداد همکاری در ساخت و بومی‌سازی دو محصول استراتژیک در پارس جنوبی شامل دستگاه الکترولایزر و تجهیزات ایمنی (راپچردیسک) شدیم.

دکتر شفیعی ابراز امیدواری کرد در سومین بازار فناوری نفت گاز و پتروشیمی که در پارس جنوبی برگزار می‌شود، این شرکت دانش‌بنیان فعالیت‌های خود در حوزه صنعت گاز در پارس جنوبی را گسترش دهد و در بازار پارس جنوبی و سایر بازارهای مشابه توان تولید و رقابتی خود را به دنبال کسب جایگاه مناسب در حوزه‌های مختلف گسترش دهد. یاد آور می شود، سومین بازار فناوری نفت و گاز و پتروشیمی از تاریخ 5 تا 8 اسفندماه 97 سال جاری با حمایت معاونت علمی در منطقه پارس جنوبی برگزار می‌گردد.

این بازار از بخش‌های بالادستی، میان دستی، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی تشکیل شده که شامل تجهیزات مکانیکی، تاسیسات مکانیکی، مواد، ابزار دقیق و اتوماسیون صنعتی، برق و الکترونیک، مواد شیمیایی، فرآیند، محیط زیست و HSE، فناوری اطلاعات، خدمات فنی مهندسی، تجهیزات و مواد حفاری، خدمات فراساحلی، خدمات مدیریتی و سیستم‌های سازمانی است. در بازار فناوری و نوآوری نفت، گاز و پتروشیمی، فروشندگان فناوری فرصت پیدا می‌کنند تا ایده‌ها و فناوری‌های خود را به معرض نمایش گذاشته و برای آنها اقدام به بازاریابی کنند. از طرفی این امکان نیز وجود دارد که متقاضیان فناوری نیز تقاضاهای خود را مطرح کرده و به این صورت قدرت انتخاب بالاتری در بین گزینه‌ها داشته باشد. اهداف برگزاری بازار فناوری و نوآوری نفت گاز و پتروشیمی معرفی شرکت‌ها و فناوری‌های جدید به صنایع و واحدهای صنعتی مستقر در پارس جنوبی؛ تبادل بازار و هم‌افزایی در خلق فرصت‌های جدید برای تولیدکنندگان و صنعت گران داخلی؛ کشف زمینه‌های جدید برای فعالیت شرکت‌های فناور و نوآور و همچنین ایجاد تصویر واضح از فرصت‌های منطقه پیش روی شرکت‌های حاضر در رویداد است.

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

فهرست