راپچر دیسک محصول ایران‌ساخت

راپچر دیسک محصول ایران‌ساخت

سامانه‌های تحت فشار از آسیب انفجار در امان می‌مانند

دیسک‌های محافظ انفجاری یا راپچردیسک، تجهیز فناورانه و پیشرفته‌ای است که در سامانه‌های تحت فشار از آسیب و انفجارهای ناگهانی جلوگیری می‌کند.

محصولی که به دست فعالان فناور داخلی ایران‌ساخت شده است. دیسک انفجاری شاید در نگاه نخست یک ابزار جنگی را تداعی کند، اما در حقیقت تجهیزی است که در مخزن‌هایی که تحت فشار بالا قرار دارند و احتمال انفجارشان می‌رود، برای کنترل میزان فشار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این ابزار صنعتی، از فناوری پیشرفته‌ای برخوردار بوده و همین موضوع، باعث شده تولید آن محدود به چند کشور در جهان باشد و در نهایت، وارداتش علاوه بر هزینه‌های هنگفت با مشکلاتی نیز مواجه باشد اما شرکت دانش‌بنیان آتیه پردازان شریف که کار بومی سازی تجهیزات ایمنی با سطح بالای فناوری را ممکن کرده است، این تجهیزات را ایران‌ساخت کرد.

جلوگیری از انفجار با محصول ایران‌ساخت

مهدی شفیعی مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: راپچردیسک‌ها در صنایع گوناگونی که هرکدام برای کشور اهمیت راهبردی دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد . صنایع نفت ، گاز  و پتروشیمی جزو مهم‌ترین استفاده کنندگان این محصول دانش‌بنیان هستند.

وی با بیان این‌که ایران با تولید این محصول در شمار 10کشور دارای توانایی تولید راپچر دیسک یا دیسک های فداشونده قرار گرفته است، ادامه داد: علاوه بر راپچر دیسک‌ها، ساخت محصولات و تجهیزات ایمنی و آزمایشگاهی پیشرفته مطابق با استانداردهای داخلی و بین المللی را انجام می دهیم.

این فعال فناور، از تولید تجهیزات ایمنی با کیفیتی هم‌پای نمونه‌های وارداتی و قیمت تمام شده پایین‌تر گفت و بیان کرد: این محصولات در حالی که با قیمتی حدود یک سوم نمونه‌های وارداتی به فروش می‌رسد مطابق با استانداردهای جهانی است و ما برای تضمین کیفیت این محصول، به آزمایش‌های داخلی مستمر بسنده نکردیم و این محصولات را در معرض آزمایش برای کسب استانداردهای روز صنعت در ابعاد جهانی قرار دادیم.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آتیه پردازان شریف با اشاره به ایجاد اشتغال و جلوگیری از خروج ارز به واسطه تولید تجهیزات تحت فشار گفت: بالغ بر 10 نفر متخصص روی این طرح کلان ملی فعالیت داشتند و با توجه به اهمیت بالای آن، جلوگیری از واردات این محصول دانش بنیان در سال 1400 به ثبت خواهد رسید.

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

فهرست