تجهیزات ایرانی در طرح انتقال نفت خام

رئیس بنیاد مستضعفان با تأکید بر اینکه در گذشته مصالح اجرای پروژه‌های مهم کشور هم از خارج وارد می‌شد، گفت: طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک به‌طور کامل ایرانی است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، سید پرویز فتاح اظهار کرد: یکی از مشکلات پروژه‌های کشور این است که طبق زمان‌بندی مشخص‌شده پایان نمی‌یابند، دومین مطلب هم این است که برآورد اولیه هزینه‌های پروژه نیز در ادامه دچار تغییر می‌شود که این عوامل سبب می‌شود توازن پروژه به هم بخورد و مطابق زمان‌بندی انجام نشود، به همین دلیل هم سبب اختلاف بین کارفرما و پیمانکار می‌شود.

تجهیزات ایرانی در طرح انتقال نفت خاموی ادامه داد: پروژه انتقال نفت خام گوره به جاسک از نادرترین پروژه‌هایی است که قرارداد آن به‌صورت صحیح امضا و همه چیز در آن بررسی شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان ضمن ابراز امیدواری به اینکه این پروژه در زمان‌بندی مقرر یا حتی پیش از اتمام زمان مقرر به پایان برسد، تصریح کرد: در گذشته این قبیل پروژه‌ها از سوی خارجی‌ها انجام و مصالح از کشورهای خارجی وارد می‌شد، اما اکنون مصالح از داخل تهیه می‌شود و هیچ فرد خارجی به‌عنوان طراح یا ناظر در پروژه حضور ندارد.

وی اظهار کرد: بنیاد مستضعفان به‌عنوان مجری ۱۶۴ کیلومتر از این خط هزار کیلومتری تعیین شده است و سعی خواهیم کرد طبق زمان‌بندی پروژه را به پایان برسانیم.

طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک، طرحی ملی و راهبردی است که با حمایت دولت و راهبری شرکت ملی نفت ایران و با هدف ایجاد ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز، ذخیره‌سازی و صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک، تضمین استمرار صادرات نفت خام، تمرکززدایی از پایانه‌های صادراتی و متنوع‌سازی آن و توسعه پایدار و اشتغال‌زایی در سواحل مکران اجرا می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

فهرست