راپچردیسک های معکوس با تیغه های پاره کننده

راپچردیسک های گنبدی رو به عقب با تیغه های پاره کننده (Reverse bucking disc with knife blades)

راپچردیسک های معکوس

راپچر دیسک های گنبدی ( راپچردیسک های معکوس ) رو به عقب با تیغه های پاره کننده (Reverse bucking disc with knife blades) در شکل نمونه ای از این دیسک ها نشان داده شده است. که در آن با شروع تغییر شکل دیسک گنبدی توسط تیغه هایی پاره می شود. برای پاره شدن درست، دیسک گنبدی باید انرژی زیادی به تیغه ها برخورد کند. این شرایط وقتی فراهم می شود که سیستم حامل گاز باشد و یا در سیستم های حامل مایع، مقدار قابل توجهی گاز بین مایع و دیسک گنبدی قرار داشته باشد. در سیستم هایی که فقط حامل مایع هستند، سرعت تغییر شکل دیسک در جهت عکس، ممکن است خیلی آهسته باشد و پاره شدن ناگهانی دیسک توسط تیغه های با مشکل روبرو شود. در اینگونه موارد، دیسک ابتدا برروی تیغه ها می نشیند و سپس با افزایش فشار بیشتر، تیغه ها دیسک را پاره خواهند کرد. حتی ممکن است در فشار مورد انتظار، دیسک اصلا پاره نشود و سیستم تحت فشار آسیب ببیند.

در اینگونه دیسک ها، باید تیغه ها کاملا تیز باشند. بنابراین لازم است تیغه ها را هر از چندگاهی کنترل کرده و در صورت نیاز آنها را تیز کرد. به هنگام انجام این کار باید دقت کرد که موقعیت و فرم تیغه ها تغییر نکند. شاید لازم باشد ترمیم تیغه ها را به سازنده آنها سپرد و یا حتی آنها را تعویض کرد.

مزایای ای نوع دیسک ها عبارت است از فشار پارگی پایین، عدم نیاز به تکیه گاه مکشی، امکان به کارگیری آنها در فشارهای سیکلی و نوسانی، داشتن نسبت عملکرد 90%، تلرانس پارگی حدود 2% و محدوده تولید صفر. همچنین این دیسک ها به هنگام پاره شدن، تکه تکه نمی شوند.

عیب این دیسک ها این است که تیغه های پاره کننده آنها باید همیشه تیز باشند و همچنین نمی توان این دیسک ها را در سیستم های حامل مایعات استفاده کرد.

قطعات به کار رفته در یک نوع دیسک گنبدی روبه عقب با تیغه های پاره کننده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

فهرست