ساخت فلیم ارستور سکوی یک پارس جنوبی شرکت نفت و گاز پارس توسط ایراپ

سکوی یک پارس جنوبی

به نقل از روابط عمومی ایراپ نمایندگان شرکت نفت و گاز پارس POGC برای بررسی فنی و تحویل فلیم ارستور (Flame Arrester) سفارشی خود به همراه نماینده شرکت بازرسی SGS از مجموعه ایراپ بازدید به عمل آوردند.

شرکت نفت و گاز پارس به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران است که اهمیت تسریع در بهره ‌برداری از میدان مشترک پارس جنوبی به عنوان بزرگترین مخزن گازی کشور و جهان که به تنهایی نیمی از ذخائر گاز طبیعی ایران را در خود جای داده است؛ ایجاب می‌کرد که سازمانی مستقل با ساختار اجرایی ویژه جهت راهبری آن ایجاد شود. در این راستا شرکت نفت وگاز پارس عهده دار توسعه میدان پارس جنوبی به همراه کلیه نفرات و امکانات موجود و حساب‌های مربوطه میباشد. این شرکت مسئولیت توسعه تمامی فازهای میدان گازی پارس جنوبی در بخش‌های پالایشگاهی و فراساحل و همچنین توسعه میادین گازی فرزاد، بلال، کیش، پارس شمالی، گلشن و فردوسی و لایه نفتی پارس جنوبی را داراست.

از دیگر فعالیت‌های این شرکت، توسعه طرح‌های پشتیبانی شامل احداث بنادر، شهرک‌های مسکونی، پروژه‌های راه‌سازی و سامانه‌های مهار و دفع سیلاب، توسعه طرح‌های تکمیلی شامل تاسیسات ذخیره‌سازی میعانات گازی و واحد مرکاپتان‌زدایی از میعانات گازی، طرح‌های نیروگاهی و خطوط انتقال شامل نیروگاه متمرکز و سیکل ترکیبی بعثت، خطوط و پست‌های برق و طرح پایانه نفتی جاسک است.

فلیم ارستور سفارش این شرکت جهت استفاده در سکوی شماره یک پارس جنوبی می باشد که از اهمیت بالایی برخوردار است. در این راستا در طی بازدید ابتدا مباحث مختلف فنی مطابق پروپوزال فنی ، اسناد و مدارک فنی مورد تایید به طور کامل مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفتند و در همین جهت توانمندی و توانایی های مجموعه ایراپ در راستا دانش فنی و پتانسیل بالای  مجموعه در رفع نیازهای مختلف در حوزه تجهیزات و محصولات ایمنی خدمت نمایندگان محترم شرکت نفت و گاز پارس و شرکت بازرسی  اس جی اس ارائه گردید.

در ادامه بازدید تمامی زیرساخت ها و فرآیندهای تست مورد بررسی بازدید قرار گرفتند، لازم به ذکر است که فلیم ارستور یا شعله گیر سفارشی شرکت نفت و گاز پارس با تکنولوژی خاص المنت Crimped Metal Ribbon ساخته شده است و همچنین برای صحت عملکرد مطابق استاندارد بین المللی و مرجع ISO 16852 تست با گروه گازی IIA با موفقیت انجام گرفت، که این نوع تست in line با IIA برای اولین بار در ایران و در کارخانه ایراپ انجام شده است که یکی از با تکنولوژی ترین تست ها در حوزه تست های صحت عملکردی فلیم ارستور یا شعله خفه کن ها می باشد؛ در ادامه نمایندگان شرکت نفت و گاز پارس و شرکت بازرسی SGS رضایت کامل خود از کیفیت بالای محصول سفارشی فلیم ارستور را ابراز کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

فهرست